Internationale Conferentie Visfederatie

Op 23 september vindt de internationale conferentie van de Visfederatie plaats met als titel ’’Seafood Potential in Turbulent Times’’. De Visfederatie nodigt u graag uit voor deze bijeenkomst in het Utrechtse Hotel Karel V. Tijdens deze conferentie zullen wij een aantal thema’s behandelen die voor de seafood business op dit moment actueel zijn.

Allereerst gaan we in op de eiwit transitie. Een politiek actueel thema. Minder vlees, meer vis en andere marine producten? Wat ons betreft wel, gezien de positieve effecten die dat kan hebben op mens en milieu. Reden om hier dieper op in te gaan.

Dan de turbulente tijden waar bedrijven doorheen moet laveren. Brexit, torenhoge brandstofprijzen, covid en de oorlog in Oekraïne laten alle hun sporen na. We gaan de effecten hiervan op de grondstofvoorziening bespreken. Maar ook kijken we naar de mogelijke gevolgen voor de duurzaamheid. Veel soorten zijn nu MSC gecertificeerd, maar hoe pakt bijvoorbeeld de isolatie van Rusland uit op deze certificering?

We besluiten met een discussie tussen en met de sprekers en panelleden waarin u kunt deelnemen.

Bijgevoegd treft u het programma aan. Na twee covid jaren zijn wij blij dat wij weer een echt samenzijn kunnen organiseren. Na afloop en in de pauzes zal er ruime gelegenheid zijn om collega’s en andere genodigden te ontmoeten.

De conferentie vindt plaats in samenhang met de jaarvergadering van de EU koepel AIPCE-CEP waar de Visfederatie bij aangesloten is. Dit jaar organiseert de Visfederatie voorafgaand aan de conferentie de jaarlijkse ledenvergadering van AIPCE-CEP. Een internationaal gezelschap van collega’s uit andere Europese landen. Ook zij zullen aanwezig zijn bij de conferentie.

Wij zien er naar uit u te mogen begroeten in Utrecht op de 23e september! U kunt zich aanmelden via secretariaat@visfederatie.nl. Deelname is gratis.